Про школу
Головна »
Про школу
Наша школа - це ті, хто вчить і навчається, та їх батьки. Тут цінують тепло людських взаємин, щирість і шляхетність, виховують красу спілкування, учать розуміти унікальність кожної людини. Учителі і класні керівники відкривають учням світ любові і добра, допомагають їм пізнати себе, світ навколо себе.
Пріоритетним напрямком виховної роботи у школі є національно-патріотичне виховання, почуття національної гідності й самосвідомості, любові до рідного краю, до його культурно-національних, духовних, історичних цінностей.
Через систему виховних заходів школярі освоюють національні цінності, виховується повага до культури і історії рідного народу, забезпечується духовна єдність поколінь, прищеплюється шанобливе ставлення до звичаїв, традицій усіх народів, що населяють Україну.
Педагогічний колектив.
Творче кредо педагогічного колективу:
«Школа без мети, що птах без крил. Потрібно знайти таку мету, котра захопила б вчителів, дітей, батьків.Тоді цікаво жити, вчитися, творити. Велика мета підіймає колектив над буденним, об’єднує його, дає натхнення.Тоді вчителі йдуть на роботу як на свято.»
Протягом десяти років наша школа не має проблем із педагогічними кадрами, штатними працівниками школа забезпечена на 100%. Здебільшого склад колективу сталий-це місцеві вчителі і три молодих вчителів-початківців – учитель початкових класів, фізик та філолог. Це один із важливих факторів успішного здійснення навчально-виховного процесу. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників.
Середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по школі становить 18 год.
Учителі школи приймають активну участь у роботі шкільних та районних методичних комісій, готують виступи на засідання, проводять відкриті уроки,беруть участь в районних конкурсах. У 2010 році заступник з НВР Одемлюк В.М. зайняла І місце в конкурсі «Кращий методичний кабінет»; Кучеренко З.М. зайняла ІІІ місце в районному конкурсі «Кращий класний керівник-2010».
За наслідками атестації Кучеренко З.М. нагороджена «Почесною грамотою» управління освіти,вчителі Зайчук О.К., Нагорна К.О., Бондарчук Н.Ф. були нагороджені «Почесною грамотою» відділу освіти за багаторічну сумлінну працю в справі навчання і виховання підростаючого покоління та за підсумками атестації».
В 2009 році за наслідками експертизи функціонування загальноосвітньої школи І-ІІІступенів с.Очитків рівень освітньої діяльності навчального закладу визнано «достатнім».
Навчальний заклад вважається «атестованим».
Одночасно з атестацією загальноосвітнього навчального закладу проведено атестацію адміністрації школи за заліковими показниками розділу «Управління навчальним закладом». Встановлено рівень – «достатній». Адміністрацію школи було нагороджено відзнаками Міністерства освіти і науки України:
директора школи Тисячну Т.І. – нагрудним знаком «Відмінник освіти України»
заступника директора з навчально-виховної роботи Одемлюк В.М. – Почесною грамотою Міністерства освти і науки України
Навчально-виховний процес у школі здійснюють 16 педагогічних працівників, 11 з них мають вищу освіту.
З них мають кваліфікаційну категорію:
спеціаліст вищої категорії – 1
спеціаліст першої категорії – 6
спеціаліст другої категорії – 2
спеціаліст – 7.
Звання:
«Старший вчитель» - 1
«Відмінник освіти України» - 1
Методична робота.
Велика увага у школі приділяється методичній роботі. Методична робота планується на діагностичній основі. Діють постійно творчі групи по вирішенню проблеми школи, семінари-практикуми, теоретичні семінари, методичні комісії класних керівників і вчителів початкових класів. Колективні форми роботи тісно поєднуються із індивідуальними. Велика увага приділяється самоосвіті. Підсумки методичної роботи підводяться на підсумковій методичній конференції.
У 2009-2011 навчальних роках діяльність педколективу школи була спрямована на реалізацію вимог Законів України «Про освіту», "Про загальну середню освіту", "Про позашкільну освіту", державних національних програм "Освіта", "ДітиУкраїни", Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, наказів MO і науки України з питань реформування галузі, на підвищення ефективності навчально-виховного процесу, впровадження в практику роботи різних форм і методів навчання.
Зусилля педагогічного колективу школи були спрямовані на виконання завдань, визначених у вище названих документах: формування життєво –необхідних орієнтацій, збереження і зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я вихованців, формування в учнів бажання і вміння вчитись, виховання потреби і здатності до навчання упродовж усього життя, різнобічний розвиток особистості школярів на основі виявлення їх задатків і здібностей, стимулювання їх самоосвітньої діяльності, виховання школяра як людини моральної, відповідальної, людини культури з розвиненим естетичним і етичним ставленням до самої себе і навколишнього світу
Протягом цих навчальних років адміністрацією школи, педагогічними працівниками, класними керівниками проводилась велика робота по виконанню Указів Президента України "Про додаткові заходи щодо запобігання дитячій бездоглядності", ''Про комплексну програму профілактики злочинності на 2006 -2010 роки". "Про невідкладні заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя". "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення". "Про національну програму відродження українського козацтва": по виконанню наказів МО і науки України "Про підвищення рівня інформаційно - освітньої роботи щодо запобігання поширення наркоманії серед дітей"; по реалізації Постанови кабінету Міністрів України "Про затвердження Кондукції стратегії дій уряду", спрямованих на запобігання поширення ВІЛ - СНІДу на період до 2011 року; по виконанню постанови Кабінету Міністрів "Про затвердження державної Програми реалізації у сфері боротьби з незаконним обігом наркотичних речовин на 2003 - 2010 роки."
Працюючи над проблемою "Впровадження елементів сучасних технологій у навчально-виховний процес", педпрацівники школи домоглися певних зрушень в переорієнтації навчально-виховного процесу на гуманістичні ідеї та орієнтири, що грунтуються на повазі до особистості дитини, турботи про її розвиток, тобто в реалізації ідеї особистісно-зорієнтованої системи навчання і виховання зроблені перші кроки.
Педагогічний колектив доклав певних зусиль до забезпечення рівного доступу до освіти, 100% охоплення дітей прилеглих територій школи навчанням.
Учителі школи постійно підвищують свій методичний та фаховий рівні шляхом самоосвіти, проходячи курси післядипломної перепідготовки. Згідно графіка, 1 раз у 5років проводиться атестація педагогічних працівників.
Важливе місце у системі навчально-виховної діяльності школи посідає управління навчально-виховним процесом. У нашій школі - це чіткий розподіл обов’язків між адміністрацією і всіма членами педколективу, залучення учнівського самоврядування.
Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи.
Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою. Всі педагоги школи володіють користувацькими навич- ками щодо комп'ютера. Перспектива в освіті така, що років через п'ять вчитель, який не володіє навичками роботи на комп'ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями. Тому в школі значна увага приділяється реалізації Державної програми «Інформаційні і комунікаційні технології в освіті і науці». У рамках цієї програми наша школа забезпечена необхідним комп’ютерним обладнанням, має доступ до інформаційних ресурсів мережі Інтернет. Для учнів початкової школи введено спецкурс «Сходинки до інформатики», учнів 8 класу – факультатив «Інформатика.»
Навчальний предмет «Інформатика» вивчається в 9 – 11 класах.
Належна увага протягом року приділялася формуванню в учнів профільних інтересів та професійній орієнтації. Враховуючи потреби учнів, бажання батьків та можливості школи, була налагоджена робота курсів за вибором «Основи споживчих знань», «Сходинки до інформатики» - у 2, 4,8 класах, «Креслення», «Безпека руху». Працювали факультативи : у 8 класі – з географії, в 7 класі – з фізики ; в 10 класі-хімія, в 8 і 10 кл.-інформатика. В школі працювали гуртки: "Юні друзі природи", вокальний,комп’ютерний і баскетбольний гуртки.
Успішному проведенню навчально-виховного процесу сприяє продумана система методичної роботи в школі. В минулі 5 років в школі працювали: методична рада школи, творча група, динамічна група, група педагогічної інформації.
Здійснювалась правовиховна діяльність у процесі викладання навчальних предметів та позаурочній роботі, яка сприяла формуванню правових знань , правового виховання та профілактичної роботи . В школі створена рада профілактики правопорушень . Наслідком цього можна говорити про позитивні результати правовиховної роботи в школі . Діти стали вихованішими, ввічливішими . збагатилися їх правові знання: більше п’яти років немає учнів , які б стояли на обліку правопорушень .
Наші будні.
Очитківська загальноосвітня школа І-ІП ступенів здійснює навчання учнів мікрорайону, що охоплює села:Очитків, Люлинці, Богданівку, Кожанку.Станом на 01.12.2011 року школа нараховує 68 учнів.
Школа працює в одну зміну. Навчання проходить в оснащених класних кімнатах. Навчальний заклад розташований у типовому приміщенні, має водяне опалення. Спортивний зал відремонтований, в ньому проходять заняття з фізкультури . Частина матеріально-технічного оснащення спортзалу поновлено. Спортивний майданчик вміщує футбольне, волейбольне поля, має бігові доріжки, майданчик для стрибків в довжину.
Шкільна навчальна майстерня розрахована на 30 учнів, оснащена токарними та фрезерним верстатами, є також деревообробний круглопильний верстат та електроінструменти.
В школі працює їдальня. Матеріальна база харчоблоку за останні роки зміцніла: 2 електроплити з духовками, холодильник, бойлер, повністю забезпечена кухонним посудом,миючими засобами. Шкільна їдальня, розрахована на 75 посадочних місць, охоплює гарячим харчуванням усіх учнів школи. Учні початкових класів та пільгових категорій харчуються безкоштовно: за рахунок бюджетних коштів, решта учнів школи харчуються за батьківську плату - 2 грн. за обід. Здешевлення харчування відбувається шляхом використання овочів, вирощених на пришкільній ділянці, також допомагають батьки; спонсорську допомогу одержуємо від ТОВ «Агробуд». Отже, на сьогоднішній день створені всі умови для приготування якісних обідів і здійснення харчування всіх учнів школи.
Школа має навчально-дослідні ділянки, на яких вирощується с/г продукція і використовується на харчування учнів.
В нашій школі, як і в інших школах району, пройшло багато позитивних змін: це і капітально відремонтована система опалення і система водопостачання.
Значно зміцніла начально-матеріальна база школи за ці останні роки:естетично оформлені кабінети поповнилися методичними посібниками, роздатковим матеріалом,наочненням.
Два кабінети було про атестовано:біологічний і математичний, також майстерня.
В школі постійно дотримується санітарно-протиепідемічний режим, завжди чисто і затишно.
Після закінчення навчального закладу наші учні всі працевлаштовані.
У 2009р. 1учениця закінчила школу із золотою медаллю.
2009р.- із 15 випускників
вищі н.з.ІІІ-ІVр.ак., вищі н.з. І-ІІр.ак., ПТУ-8учнів
Наші здобутки.
У школі склалися чудові традиції проведення загальношкільних свят ( день Знань, день Учителя, Новорічне свято, свято восьмого березня, свято Перемоги, Чорнобильські Дзвони, день Матері, світле свято Великдень, свято Останнього дзвоника, випускний бал),різноманітних конкурсів та виставок ( конкурс імені П.Яцика, конкурс ДЮП, екологічної агітбригади, конкурс на кращий літературний твір присвячений дню Перемоги, Україні, пожежній тематиці, першому побаченню моїх батьків, правилам вуличного руху, конкурс „ Міс Осінь ", виставка квітів та дарів природи, виставка малюнків, художньої літератури, присвячених знаменним датам). Доброю традицією в школі стало проведення предметних тижнів: тиждень книги, математики, історії, зарубіжної літератури, правознавства, іноземної мови, математики, тиждень екології, класного керівника, початкових класів, української мови та літератури, проведення шкільних предметних олімпіад та участь у районних олімпіадах, конкурсах.
Так, протягом 2009-2011 років учні нашої школи здобули такі результати під час проведення районних олімпіад та конкурсів:
2009 рік - олімпіади:
математика –ІІ м., математика поч., класи – І м., нім.мова – ІІ м.
конкурси:
«Голодомор» - ІІ м., «Безсмертний подвиг українського народу» -ІІм.,
«Збережемо зелену красуню» - ІІм., «Кращу право виховну освіту» -І м. « Проліски
надій».
2010 рік - олімпіади:
Укр..мова –І м.
Конкурси:
«Збережемо зелену красуню» - ІІ м., «Учнівської творчості» - ІІм., «Проліски надій», «Колискова у дитинство кличе», «Живи,книго!»-ІІм. 2011рік конкурси:
«Джерело» - ІІ м., «Кращий відгук на сучасну прозу» - І м.
Учні школи проявили низьку активність у районних заходах, у зв’язку з відсутністю транспортного забезпечення з районним центром.
Життя і здоров’я передусім!
Красномовний показник благополуччя наших дітей - їх здоров'я. Між станом здоров'я дитини та успішністю існує прямий зв'язок. Тому школа до своїх звичних функцій додає ще й оздоровчі. Особливу увагу приділяємо медичному огляду учнів, дотриманню санітарно-гігієнічних умов, пропаганді здорового способу життя. Всі діти охоплені гарячим харчуванням. З метою поліпшення здоров’я школярів, в червні проводиться оздоровлення всіх бажаючих дітей в при шкільному таборі "Веселка"
Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення традиційного Дня здоров'я, шкільної спартакіади, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров'я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці.
Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові. В навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Наслідком цього останніх років 6-7 випадків травматизму та нещасних випадків не спостерігалося.
Учнівське самоврядування.
У школі діє учнівська організація «ТЕМП»
Т- талановите
Е- ерудоване
М- молоде
П- покоління
До складу організації входять учні 1 – 11 класів. Учителі виступають в ролі наставників і консультантів.Учком має свої символи і традиції.При учкомі створено комісії: навчальна, цікавих справ, дисципліни і порядку, господарська, дозвілля і спорту, трудова, пост «бережливих», клуби: : «Довкілля», «Правознавець», «Здоровим будь!». Всі діти беруть активну участь у шкільному житті.
P.S.Звичайно, проблеми були, є і будуть, але на сьогоднішній день є всі умови для здобуття якісної освіти і в сільській школі.
Проблеми сільської школи обумовлені демографічним фактором. Вже 2 роки під ряд наші учні після закінчення 9 класу поступають у середні спеціальні заклади. В селі немає господарства , немає роботи, а наслідок цього – немає дітей. Коли у 2008 році в нас в школі навчалося 110 учнів, то сьогодні навчається 68.Але та невелика кількість дітей, яка проживає в окремо визначеному селі має право на отримання якісної освіти.